Thursday, May 16, 2013

Kokos fruit smoothie




Afijn, ik heb mijn nieuwe manier gevonden van fruit eten... 
De blender stond al een half jaartje weg te stoffen totdat ik een week geleden weer met mijn stomme kop veel en veel te veel fruit had gehaald op de markt. Mijn truc is om altijd rond 15.00/16.00 op het einde te gaan, ze willen dan snel van hun overtollige dingen af, en als je snel genoeg en genoeg geluk hebt kan je zo kilo's groenten en fruit voor 10 euro halen.
Maar al die schreeuwende marktlui zo op het einde van de dag maken me altijd een beetje zenuwachtig. Ik heb het idee dat ik zo snel mogelijk moet zijn, anders is het op. Dus ja. Oh, en mijn fietstassen zijn van mijn fiets gestolen, erg leuke ervaring om met 7 kilo fruit aan je stuur met een niet werkende rem te fietsen. In Rotterdam. Op een zonnige middag. Maar ik leef nog!
Paar voorbeelden van afgelopen week:
10 bananen voor 1 euro,
1 kilo aardbeien 2 euro
2 galiameloenen 1.50
4 avocado's 1 euro

Om nou gehele kilo's fruitsalade naar binnen te proppen in een paar dagen, daar ben ik niet zo van. En die blender had ik nog. Daarbij ben ik al een tijdje geinspireerd door de Groene meisjes. Ik denk dat ik serieus 3 keer per dag heb staan blenden in mijn kleine vieze keukentje (leuk joh, huisgenoten die lekker op vakantie gaan en dan hun afwas van de afgelopen 3 weken laten staan...) Hier in ieder geval een van de resultaten







 Het fruit + de kokos'flakes' die je nodig hebt





Mijn nieuwe verslaving... Aan de dure kant, maar ik mag 1 pak per week van mezelf.
Door de smoothie heb ik zo'n 150 ml gedaan.


Hennepzaad/Chiazaad/Lijnzaad
Van alledrie 1 flinke theelepel
 Alles in de blender en mengen maar!

Mijn resultaat:



En on top nog wat geroosterde kokosflakes!
Mjam Mjam :)

1 comment:

  1. Yum, het ziet er super lekker uit!
    Zelf maak ik ook elke ochtend een smoothie met daardoor superfood en merk echt veel verschil =)!

    ReplyDelete