Wednesday, January 8, 2014

Tuinieren op kamers

Al sinds ik een klein kind was, vond ik al heerlijk om buiten in de tuin te zijn en planten en bloemen te verzamelen (en van felgekleurde besjes een papje maken en mijn broertje forceren dat op te drinken, ahum...). Ik hielp graag mee met het in de tuin werken, hoewel ik als ADHD kind niet heel erg veilig was als ik eenmaal een snoeischaar in mijn handen had.

Maarja, anderhalf jaar geleden werd ik een arme student die het met een kamer in een appartement zonder balkon of buitenruimte moest doen. Het enige wat ik had was een vensterbank in de keuken. Hoe klein het daar ook was, ik heb daar toch wel mijn kleine kruiden/groente/bloementuintje kunnen opzetten.
(Ik ben inmiddels verhuisd naar een ander appartement met een soutterain en een tuin!)


Bij de euroland of Action -ik kan me niet meer herinneren waar precies- heb ik deze plastic opkweekbakjes gekocht, 6 stuks voor een euro. Ik heb ze gevuld met kokosaarde, die je in een soort van grote tabletten kan kopen. Je doet water bij de tabletten en dan zet het uit tot normale potgrond. Je kan dat onder andere bij de Ikea kopen.
Bij de Action kwam ik zakjes met 6 verschillende zaden tegen, die ze in de varianten bloemen, kruiden en groenten hadden. Ze waren 1 euro per stuk, dus ik had er een paar meegenomen, als het niet zou werken zou het geen verloren geld zijn.
En kijk wat er is uitgekomen!

 Sperzieboontjes!

 Verschillende kruiden


Aangezien sommige plantje wel heel groot werden en de kleinere bakjes overschaduwde, heb ik ze met tuindraad (tenminste, ik noem dat zo) opgehangen, en kijk wat een leuk effect dat geeft!



      De linker is een tomatenplant, tomaten zijn heel makkelijk om te kweken, en het gaat ook nog eens supersnel.

No comments:

Post a Comment