Monday, February 21, 2011

BT Sandwich


Eigenlijk mag niemand weten dat ik dit wel eens eet. Ik noem mezelf vaak een vegetarier, maar heel erg soms, denk aan 1 keer per maand eet ik een heel klein beetje vlees. Zo is deze sandwich ook een van mijn geheime versnaperingen, die behalve lekker, ook nog eens gezond is!
Eigenlijk komt dit van een BLT Sandwich, wat staat voor Bacon, Lettuce (sla), Tomato sandwich. Nu heb ik er zelf een BT, bacon tomato sandwich van gemaakt.


Ik zou dit niet echt een recept noemen, want het is ontzettend eenvoudig ;-)

Wat heb je nodig:
-1 meergranen/volkoren boterham
-1 (Tros)tomaat - Trostomaten bevatten veel meer smaak dan bijvoorbeeld romatomaten
-40 gram ontbijtspek of bacon. Dit zijn ongeveer 3 grote of 4 kleine plakjes.

Bak het spek uit, zo veel mogelijk, want hoe meer vet eruit wordt gebakken, hoe minder calorieen erin zitten.
Snijd ondertussen de tomaten in dunne schijfjes en beleg met de helft de boterham.
Dep het vet uit spek met keukenpapier en leg dat op de boterham, en doe vervolgens de rest van de tomaten erbij.

Eet smakelijk!

No comments:

Post a Comment