Sunday, February 20, 2011

Update + Nieuwe camera kopen

Hoihoi iedereen,
Ik heb al een tijdje geen berichten geschreven, ik was nogal druk met school, en ik weet nog steeds niet of ik het ga halen dit jaar...
Komende week heb ik 2 herkansingen en dan hoop ik een 3.7 voor natuurkunde op te hogen naar minimaal een 6. De 5.2 voor scheikunde wil ik ook ophalen naar een 7. Dus ik ben nu al hard aan het leren!

Ik heb sowieso reden om nu nog even flink door te werken, want over 12 dagen ga ik naar Marokko! Ik hoop wel dat er dan geen rellen of opstanden zijn, zoals die in Egypte...
Lekker wat zon en cultuur meepakken, ik heb er ongelooflijk zin in! We blijven iets van 2 of 3 dagen in Marrakesh om vooral souks te bezoeken, maar ook mooie gebouwen en andere bezienswaardigheden. Nog tips? Ik hoor ze graag!

Verder ga ik ook een soort van auditie doen voor de talentenklas van de circusopleiding waar ik naartoe wil. Omdat ik eigenlijk in Marokko zit tijdens de echte auditie, hebben ze voor mij kunnen regelen dat ik een dag ga meelopen met eerstejaars, echt superleuk! Nu ben ik ook wel superbang, want ik weet dat mijn 'algemene' conditie niet zo bijster geweldig is, en de dingen die dan op het programma staan, ben ik ook niet heel geweldig goed in. Ik heb in totaal 4 uur 'les' dan. Eerst 1 uur opwarming (veel rennen en springen, oef...), dan 1 uur akrobatiek, een uur handstanden, en dan 2 uur dans (Yayyyy!)
En dat is dan een korte dag  ^^
Ik ben er wel zenuwachtig voor, maar ach, het zal sowieso wel een leerzame ervaring zijn. Ik probeer in de anderhalve week die ik nog heb elke dag 20 minuten hard te lopen, een half uur spagaten/splits/rug/schouders rekken en ook nog minstens 20 minuten krachtoefeningen te doen. Moet wel lukken toch?

Voordat ik trouwens naar Marokko ga wil ik eigenlijk een nieuwe camera kopen. De camera die ik nu heb is nog slechter dan het cameraatje wat ik op mijn 4 jaar oude mobiel heb, dat zegt hopelijk genoeg?
Nu heb ik al 50 euro in m'n spaarpot zitten, en mijn ouders willen ook wat voorschieten. Ik heb al twee mooie op bol.com gezien, allebei in zo'n voordeelpakket met een 4 gb geheugenkaart.

Olympus FE-47
Deze kost inclusief de geheugenkaart 94.95. Hij heeft een 5x optische zoom en 14 megapixels.

Fujifilm Finepix AX200
Deze kost inclusief geheugenkaart 87.95
deze heeft 12.2 megapixels en ook 5x optische zoom.


Welke zal ik kopen? Ik denk eigenlijk dat ik voor de Olympus ga. Hij heeft net wat meer megapixels, en als je toch al een grote uitgave maakt, maakt dat verschil tussen de twee camera's ook niet zo heel veel meer uit.
Sowieso lijkt het me handig om een goede eigen camera te hebben. want als ik dalijk op kamers woon, denk ik niet dat ik het geld er dan voor heb.

No comments:

Post a Comment