Wednesday, May 4, 2011

SOG'gen to the max!

S.O.G. - Ook wel 'studie ontwijkend gedrag'

Jammer genoeg weet ik er echt alles van, ik doe er echt alles aan om níét te hoeven leren. Ik doe het niet eens bewust, maar het gaat gewoon vanzelf. Opeens is die oude stapel tijdschriften van 3 jaar geleden ontzettend interessant, en ik ga zelfs zover dat ik ze niet alleen maar lees, maar er ook nog eens een collage van ga maken. En dat terwijl ik in dezelfde tijd eigenlijk 30 bladzijdes biologie over DNA en de Celcyclus en 40 bladzijdes natuurkunde over elektromagnetische spoelen en het Hall-effect moet leren.

Vandaag, dus in 1 dag, tijd heb ik de volgende SOG-activiteiten ondernomen:

1. Drie keer mijn kamer stof gezogen (WHY?)

2. Een driegangendiner gekookt (Ik heb zelfs tiramisu gemaakt)

3. Mijn garderobekast gereorganiseerd (Alles hangt nu op kleur)

4. Oude naaitijdschriften doorgelezen om een eventueel nieuw naaiproject op te zetten na de examens (Alleen een uur lang doorkijken kan geen kwaad toch? ...)

5. Weer wat pogingen gedaan om met kegels te jongleren (Met als gevolg twee blauwe vingers, die dingen zijn best hard...)

6. Mijn make-uptafel grondig opgeruimd en geboend (Wat ik gister dus ook al heb gedaan)

7. Mijn nagels 2 keer uitgebreid gelakt, om het er vervolgens na een uur weer af te halen


8. Het gras gemaaid. (Was achteraf gezien 4 dagen geleden ook al gebeurd, maar je moet toch wat verzinnen)

En tegenover al deze dingen heb ik 10 bladzijdetjes biologie geleerd en 15 paginaatjes natuurkunde. Hoe zal dit verder gaan de komende twee weken? To be continued....

No comments:

Post a Comment